Billeder af fangster

Ovenfor et lille galleri af de bedste fangster i 2010, ikke et super år, men ok!!

25. marts 2011

1 stk havørred, blank grønlænder på 38 cm, naturligvis genudsat. Fanget på Polar magnus med blodtud i Vive bugt.

27. marts 2011.

3 spejlblanke Grønlændere lige under målet, fanget ved Strandholt indenfor 10 kast! Alle faldt for en lille kobberbasse fisket i små nyk.

30.marts. 2011 38 cm grønlænder fanget i Strandholt på Brenda flue.(genudsatslef.)

30. marts 2011.

38 cm grønlænder fanget på Brenda, genudsat i fineste form. Fanget ved Strandholt efter fyraften.

2.april 2011.

blank havørred lige under målet, fanget på kobberbassen og genudsat! (billede her over)

23. april 2011.

Mariager Fjord ved salten. 1. stk blank havørred lige under målet, fanget på haresear størrelse 10, efter mange flueskift!!

30. april 2011.

fangede 6 sild på sildeforfang og spinnegrej.... Fiskede ved kanaløen i Randers Fjord.

Dollarhus ørred

8. maj 2011.

fangede 5 ørreder imellem 25 og 38 cm(billede herover), alle fine blanke med god kondition. alle naturlivis sat tilbage i fjorden ,med et bette kys på panden. Fiskede med 2 fluer, en kobberfnugiøverst  og en lyserød reje som ende flue,, begge eget fabrikat!

12. maj 2011.

En hornfisk 60-70 cm fanget på en pattegris fisket over tangøerne i bunden af Vosnæs bugten. Der var masser af hug fra hornfisk og jeg så masser af mindre ørreder som svømmede sammen med hornfiskene!! Spændende område at fiske i, man kan vade fra den ene tangø til den anden og affiske kanterne!!

30. juni 2011.

Regnbueørred 3 kg 60 cm fanget på lille hackleflue i P&T. ( billede)

3 kg, 60 cm regnbueørred
Dagbog:

Fiskedagbog

18. december 2010.

Dette kan blive en lang og uudholdelig vinter hvor fiskefeberen kommer til at rase!! Jeg er allerede ved at være små desperat!!!

Jeg håber på en lille mildning i temperaturene i julen.... så skal der piskes kystvand.

30.december 2010.

Det ser ud til at der kommer en lille mildning i vejret her omkring nytåret, det skal udnyttes til en lille tur til kysten... måske Århusbugten???

2. januar 2011.

Første tur i 2011, skønt vejr, men koldt!! Jeg tog en tur til kysten ved Fuglsø på mols, hvor vinden var ok. Jeg fiskede et par timer, men mærkede intet! Skønt at være igang igen!!

Queen Maria ved Udbyhøj nord

16. januar 2011.

Var lige en tur i Gjerrild, masser af lystfiskere og bagvind, men ingen fisk. Skønt med lidt frisk luft, men nu må det godt snart blive marts!!!

18. januar 2011.

Var en tur ved Begtrupvig, som desværre viste sig at være lukket af is. Så gik turen til Esby, hvor grusvejen næsten var skyllet væk, nå øv tilbage til fuglsø hvor det endeligt lykkedes at få søsat båden med nye pontoner. Med stor hjælp af Lars fra Anderson ponton, var mit stel blevet udstyret med nye Anderson pontoner. Lækkert lækkert!! Glæder mig til at få købt det ligeså lækre stel!!!

23.januar 2011.

Endnu en 0- tur til Fuglsø vig. Fiskede 3 timer fra pontonbåden i skønt vejr, med sol og let vind fra nord. Mærkede eller så intet til ørrederne, så nu må der godt ske lidt på næste tur. Båden fungerede endnu engang perfekt(se billede af den fuldt monterede fiskemaskine).

Anderson ponton model Sniper

6.februar 2011

Trodsede den sejlivede influenza og tog en smut til Dollarhuset i Mariager fjord. Masser af fiskere men ingen fisk. Vandet var stadigt meget koldt og enkelt isstykker flød rund. Jeg opgav at sætte båden i vandet af skræk for at få revet en ponton af et stykke is. Nu er der fiskbart i hele yderfjorden, så nu skal vi altså ikke have mere hård frost!!!

7. marts 2011

Brugte sidste feriedag på en tur til Mariager Fjord, med den forhåbning, at der var fiskbart. Jeg blev dog slemt skuffet, det is som er tilbage ligger fast indtil Salten, resten af vejen ud, ligger isen på sydsiden af fjorden hvor kastevinden ( rigeligt med vind) var bedst.
Nå pyt jeg kørte en tur til Korup å, for fiskes lidt det skulle der!!! Skræmte en enkelt fisk, men mærkede ellers intet. Vinden var også her meget uheldig!! Nu må der godt snart komme noget varme!!

15. marts 2011

Fiskede 1½ time efter fyaften i bugten før Salten, fantastisk vejr, men endnu en 0- tur.
Luftede 2 hånds- loopen.

22. marts 2011.

Tog en fyraftenstur til Kongsdal i det skønne vejr, men det viste sig, at vinden var noget kraftigere og fra et mere uheldigt hjørne end jeg havde regnet med. Mærkede ingen fisk, men fortrød bittert at jeg valgte at vadefiske og ikke sætte båden i vandet. Bunden var ligesom et bombekrater, fyldt med ½ m dybe Svanehuller! Livsfarligt at vade i!!!! Da jeg skulle hjem, havde et par lokale selvudråbte konger blokeret vejen så de kunne få fortalt mig at nu kom der altså en bom op!!!! Der var en frygtelig trafik......Folk er sgu godt nok sære!!!

25. marts 2011.

Tog efter fyraften en smut til Vive havn. Det viste sig at jeg måtte dele bugten med adskillige andre som havde fået samme ide. Jeg fiskede med  # 8 stang og forsøgte med flere fluer. Jeg fik endelig fast fisk på fluen ( Polarmagnus med blodtud), det var en grønlænder lige under målet i fin kondition. Den manglede dog lige et par cm. Mærkede et par fisk mere, så nu er der ved at være gang i den :-D

27. marts 2011.

Eftermiddagstur til Strandholt gav 3 blanke lige under målet. Typisk var der en stime inde i 5 min, derefter intet! Skønt at mærke fisk!!!!

30. marts 2011.

Fyraftenstur til Strandholt, vinden var ikke optimal, så guidelinen var nok lige i underkanten... Men det gik. Fiskede et par timer og fik en blank lige under målet. Bommede en rigtig god fisk og havde et par følgere. Den fangde ørred (billede under fangst) brækkede en børsteorm op og jeg så flere levende børsteorm i vandet. Fisken blev fanget på en brenda.

2. april 2011.

Mødtes med Henrik Leth i Udbyhøj nord med henblik på en pontontur i gammledybet og hvad der ellers kunne nås..... meeen mit stel knækkede efter 5 min sejlads, øv øv Har bestilt et nyt lækkert Andersson stel, som passer til mine pontoner! Jeg pakkede sammen og tog en tur til Dollarhuset ved Mariager fjord, hvor jeg fiskede en tre timers tid. Der var mange små blanke lige under målet, som jeg enten bommede eller så i overfladen efter min flue. Det blev til en enkelt som måtte ind og have et gensyns kys!

Anderson Ponton model Sniper

4. april 2011.

Så er jeg den lykkelige ejer af en Anderson Pontonbåd model Sniper!! Min har dog sort stel og grønt sæde!! Super lækkert, glæder mig til at få søsat herligheden!!

9. april 2011.

Jomfrurejse for min nye Anderson ponton. Fantastisk lækkert vejr og suveræn lækker båd. Let at samle, manøvrere og ro. jeg fiskede ved Dollarshuset og var igennem det meste af bugten mod øst, uden at mærke fisk. jeg så en enkelt i overfladen, men den var ikke interreseret. Jeg mødet et par ligestillede, som havde set store mængder af sværmende børsteorm, så ørrederne var sikkert mætte!!

11. april 2011.

Kørte en tur til Ørnedalsbugten efter fyraften. Mødte Allan og en anden Bombaygut, som lige var landet efter en lang dag i pontonbådene. De frarådede mig at rigge båden til, da vinden var værre end forventet ude på fjorden. Jeg vadefiskede istedet bugten af på et par timer, mærkede intet før jeg opdagede store mængder børsteorm i vandet. jeg skiftede til en stor børsteormsflue og kastede ud, bang sagde det!! Det største hug jeg nogensinde har fået i Mariager fjord, meeeen lykken varede kort, jeg bommede den... fa.....! Det var altså en stor fisk!!!! æv øv osv. Nå op på hesten igen!!

14. april 2011.

Tog en fyraftenstur til Uggelbølle. Fiskede fra stranden ved Mågeøen i 3 timer uden at mærke eller spotte fisk. Der var ingen fødeemner i vandet, så mon ikke brunalgerne har sørget for, at fiskeriet i indre Århusbugt bliver forskubbet lidt.

18.april 2011.

Fyraftenstur til Ørnedalen, vejret var fantastisk, men vandet var fyldt med svævende klamt og slimet algevækst, som besværligtgjorde fiskeriet. Mødte Bjarne Fries, som forsøgte sig i sin gule Outlaw i hele bugten med samme resultat. Jeg havde et enkelt godt hug og havde kontakt til fisken i 4-5 sekunder, ellers intet. Fiskene viste sig sporatisk i overfladen, men det var ikke nemt at præsentere fluen midt i alt det klamme slimede!

23.april 2011.

Skønt men blæsende vejr. Var først en tur i Vive bugt uden at mærke fisk. Mødte Thomas Sams og en anden Anderson kaptajn, jeg valgte dog at båden skulle blive i bilen.
Tog efterfølgende en tur til Salten hvor jeg fik en enkelt blank lige under målet. Fiskene var der men de var kræsne, så det endte med at en haresear størrelse 10 måtte til.

25. april 2011.

Fantastisk vejr og endelig en nogenlunde vindfri dag, hvor jeg kunne nyde Andersonskivet!!! Dejligt at kunne fiske hele Ørnedalsbugten af fra vandsiden!! Fiskene viste sig sporatisk i overfladen, men var ikke i hugget!!

29. april 2011.

endnu en 0- tur til Mariager Fjord, startede i Vive hvor jeg så en død hornfisk og havde en enkelt mindre ørred i halen på min fyggiflue i kobber. Tog på vejen hjem en smut på salten uden at mærke noget, så en enkelt vende i overfladen dt var alt.

30.april 2011.

Var på familie sildetur med Jonnas familie. vi fiskede ved kanaløen og jeg havde en spinnestang i hånden for første gang i mange år... vi fangede 14 sild hvoraf jeg havde fornøjelsen af de 6.

8. maj 2011.

Søndags eftermiddagstur til Dollarhuset ved Mariager, fiskede et par timer i strid vind fra den trælse side. Havde dog 5 små søde blanke ørreder inde og vende. Stadig ingen med størrelse på!

Skriv en tekst her
Lille Dollarhus Ørred

12. maj 2011.

Fyraftenstur til Vosnæsbugten. Der var mere vind end forventet og den kom fra den trælse side, så jeg måtte fiske inderst i bugten hvor vandet er meget lavt. Havde et godt hug af en ørred og fangede en enkelt hornfisk til Jonna.

26. juni 2011

Har haft nogle enkelte 0-ture igennem Maj og juni med enkelte hug. Har brugt båden og har også vadefisket. Idag fik jeg et par timer ved Salten, så en enklet springe ud af vandet og havde en følger som var helt med ind til stangspidsen. fisker p.t meget med 2 fluer, en reje som ophænger og en grå frede som endeflue.

29. Juni 2011.

Formiddagstur til sydsiden, intet at se eller mærke, ikke engang småfisk eller rejer...hmmmm bekymrende må man sige!!!!
Nu står den vist på å fiskeri i de næste uger!!

30. juni 2011.

Endelig fisk!! Fiskede i Put and take ved Hobro, fik først et hug på en stor skumflue( tak Allan), men den smuttede desværre. Da jeg var ved at vende næsen hjemad huggede en 3 kg fisk endelig på en lille hackleflue!! dejligt!!! (se billede under fangst) Lang dejlig fight som endte lykkeligt..... for mig :-)

Endnu et par 0 ture her i juli senest 20. juli 2011. ved Stinesminde (se billede).

29. juli 2011.

Var på eftermiddags/aftenstur til Udbyhøj nord sammen med Henrik Leth. Vejret var ekstemt varmt så forventningerne var små på forhånd, men jeg håbede på at suge en masse erfaring ud af Henrik. Til min store overraskelse, var der faktisk godt med fisk, Henrik landende en flot ørred omkring de 50 cm, og havde i løbet af dagen flere småørreder og et par hornfisk inde og vende.Tjaa, jeg havde nogle fine hug, som jeg formåede at bomme alle sammen. Jeg lærte til gengæld en masse om styring af min båd, fiskevandet ved Udbyhøj, og om strategier ved de forskellige vanddybter osv. En stor tak til Henrik for en super dag!

Henrik Leth med fin fjordørred.
eggert1@live.dk
Lav din egen hjemmeside med mono.net